Karadağ (Montenegro)

Merhaba arkadaşlar,
Sabah erkenden Karadağ'a gitmek üzere otelimizden ayrılıp Saraybosna otogara gidiyoruz. Otobüsümüz 8'de hareket ediyor. Bagajlarımız için bizden ekstra para alıyorlar. Yağmurlu ve soğuk bir hava ile Saraybosna'dan ayrılıyoruz. Yaklaşık 8 saatlik bir otobüs yolculuğu ardından Karadağ'ın başkenti Podgorica'ya iniyoruz. Ayrıca, direkt Karadağ'a gelmek isteyenler için Türk Hava Yolları'nın direkt Podgorica'ya uçuşu var. Burası Ekim ayı olmasına rağmen çok sıcak. Kotor ve Budva vize istemiyor ve yeme içme, kalacaklar yerler oldukça uygun.

17.10.2013-18.10.2013

KOTOR

Budva ve Kotor'a gitmek için Podgorica'dan küçük minibüsler kalkıyor. Burada gişeden Kotor'a gitmek için biletlerimizi alıyoruz. Kotor körfezi aşağıda da gördüğünüz gibi baya bir girintili çıkıntılı, ince bir boğaz gibi.

Yaklaşık yarım saatlik yolculuğun ardından Kotor'a varıyoruz. Kotor'da kale içinde old town ve kalenin dışında yeni yerleşim yerleri bulunmakta. Otogar da inip 5 dk yürüdükten sonra old towna varıyoruz ve kalacak yerimiz için elimizde adrese ulaşıyoruz.

Kotor Old Town

Bizim kaldığımız yer Apartments Dukic idi; taş bir apartman dairesiydi, içinde mutfağı da vardı, oldukça sevimli bir yerdi. Valizlerimiz bıraktıktan sonra şehir turu atıyoruz. Kotor old town'nın dar küçük sokakları çok etkileyici ve hafif bir Venedik esintisi var.

Şehrin girişinde kocaman bir cruise gemisi bizi karşılıyor. Burada kaldığınız sürece illaki bir cruise gemisine denk geleceksiniz. Dediğim gibi yeme içme yerlerinde de birçok italyan restaurantı var. Burada kırmızı et çok uygun ve porsiyonları  oldukça büyük. Ayrıca şarapları çok güzel. Kotor oldtown'da bulunan süpermarketten şarapları uygun fiyata alabilirsiniz, Vranac marka olanın tadı çok güzeldi.

Ertesi gün keşif için erkenden güne başlıyoruz. Turlar geldiği için şehir oldukça kalabalık. Aşağıda gördüğünüz yapı, Aziz Tryphon adına yapılmış katolik kilisedir. 1.5 euro verip gezebilirsiniz.

Aziz Tryphon Kilisesi

Aşağıda saat kulesini ve hemen altında da piramit şeklinde bir yapı göreceksiniz. Burası utanç meydanı. Eskiden insanlar bir suç işlediğinde insanlar buraya çıkarılır, teşhir edilir, gelip geçen suçluya tükürür ya da domates atar, böylece suçlular cezalandırılmış.

Aşağıda gördüğünüz kilise ise, St Lukas kilisesi. Bu, Kotor'da bulunan en eski kilise.

St Lukas Kilisesi
Aşağıda gördüğünüz kilise Aziz Nikola kilisesi, bu diğer kiliselere göre daha yeni bir yapı.

Aziz Nikola Kilisesi
Kotor'da kiliseleri gezdikten sonra sokaklarında dolaşmaya devam ediyoruz. Hediyelik eşya almak için birkaç dükkana giriyoruz. Dikkatimizi eşek heykelleri, magnetleri çekiyor. Ama orada satıcıya sorduğumuzda bunun hiçbir anlamanı olmadığını öğreniyoruz :)

18.10.2013-19.10.2013 BUDVA

Ertesi sabah erkenden yola çıkıp otogara gittik ve Budva'ya gitmek için biletlerimizi aldık. Yaklaşık 20 dk süren yolculuğumuzun ardından Budva'ya indik. İndik diyorum çünkü bildiğiniz tepeden aşağıya doğru virajlı bir yolda harika bir manzara eşliğinde aşağıya merkeze iniyorsunuz.

Budva'nın sahili çok güzel. Ekim sonu olmasına rağmen insanlar denize giriyordu. Biz tedarikli gitmediğimiz için denize sadece ayaklarımızı sokmakla yetindik :)

Budva'da eski şehir anlamında kulllanılan stari grad kelimesi de old town anlamında kullanılır. Old town'ın içinden minik bir kapı ile sahile açılabiliyorsunuz.

Budva'da kalacağımız yere vardıktan sonra çantalarımızı bırakıp şehir turuna çıkıyoruz. Burada da oldtown ve yeni şehir olmak üzere iki şehir var. Biz yine oldtown da Hotel Montenegro'da kaldık. Burada kalma sebebimiz Kotor'dan sonra Arnavutluk Tiran'a geçecek olmamız. Karadağ Arnavutluk arası ulaşım sadece özel araçlarla gerçekleşiyor. Otobüs ya da tren yok. Bu otelde kaldığımız için Tiran'a ücret karşılığı taksiyle ulaşımımızı gerçekleştirdiler.
Budva'ya 15-20 dk uzaklıkta olan aşağıda da gördüğünüz Sveti Stefan adası bulunmakta. Bu adada kalmanın bir gecelik fiyatı 1.000 euro diye duymuştuk :) Adaya karadan ulaşım var.

Budva sokaklarında gezerken gözümüze arkeoloji müzesi çarpıyor. Hoş bir müze, eğer müze gezmeyi seviyorsanız buraya girebilirsiniz. Bir de buraya gelmişken dans eden kız heykelini görmenizi tavsiye ederim.
Budva'da bulunan kiliselerden bir tanesi, aşağıda göreceğiniz katolik kilise olan St John Kilisesi.

St John Kilisesi
 Bir diğer görebileceğiniz kilise ise, aşağıda bulunan ortodoks kilisesi olan Holy Trinity.

Holy Trinity
Bir diğer kilise ise, Budva kalesinin içinde yer almaktadır. St. Mary's in Punta adıyla bilinen kilise deniz kenarında bulunmaktadır. Kalenin için de bir de kütüphane bulunmaktadır. Budva kalesine girişi 2.5 euro. Kaleye girip Adriyatik'e tepeden bakmak ve güneşi burada batırmak çok keyifli.

Budva'nın gece hayatı, barları, diskoları meşhur. Bunlar için Budva'nın yeni yerleşim yerlerine gitmeniz gerekiyor. Sakin bir akşam yemeği ve ardından bir şeyler içmek isterseniz eski şehirde birçok mekanda oturabilirsiniz. Gezime Tiran gezi yazımdan devam edebilirsiniz.