Gaziantep

21.10.2014

Merhaba arkadaşlar,
Her zaman muhabbetini yapmışızdır, bi Antep'e gitsek şöyle bi kebap yesek, baklava alsak...
Ulaşım: Derken, Pegasus'un kampanya dönemine denk geldik :) Gaziantep için ucuz bilet bulduk :) Günübirlik gidip gelmek için biletlerimizi aldık.  İlk uçakla Antep'e gittik. Uçağımız çok erken olduğu için güneşin doğuşunu tepeden izlemek güzel oldu :)

Ne Yenir?: Havaalanından araç kiralamadık ve Havaş'la Gaziantep'in merkezine ulaştık. Ayağımızın tozuyla Katmerci Zekeriya Usta'ya gittik. Katmerleri yerken tam anlamıyla kendimizi kaybettik :) İnanılmazdı :)

Katmerci Zekeriya Usta Katmerleri :)
Google Maps yardımıyla yürüyerek Zeugma Mozaik Müzesi'ne gittik. Müze kartınız varsa burada kullanabilirsiniz. Gerçekten çok kaliteli bir müze ve kesinlikle gitmelisiniz. Meşhur Çingene Kız'ı mozaiğini de gördük tabi :)

Zeugma Mozaik Müzesi
Çingene Kızı
Zeugma Mozaik Müzesi çok büyük olduğu için gezmek baya bi zamanımızı aldı. Bu arada acıkmıştık tabi :) Öğlen kebabımızı Kebapçı Halil Usta'da yedik. Küşleme denedik ve gerçekten harikaydı. Ardından yediklerimizi hazmetmek için birkaç müze gezelim dedik. Medusa Cam Eserleri Müzesini ve Emine Göğüş Mutfak Müzesini gezdik. Eğer zamanınız kısıtlıysa Cam eserleri müzesine girmeseniz de olur. Bu kadar gezmenin ve yemeğin üzerine bir kahve iyi gider diyerek Tahmis Kahvesi'nde mola verdik.

Tahmis Kahvesi
Tahmis Kahvesi'ne oturur oturmaz Menengiç Kahvelerimizi söyledik hemen. Bu kahvenin özelliği işlem görmemiş antep fıstığından yapılması. Sütle yapıldığı zaman daha lezzetli oluyor. Kahve molamızın ardından baklavamızı almak üzere Koçak Baklava'ya doğru yola çıkıyoruz. Şehri yürüyerek dolaştığımız için Bakırcılar çarşısını gezerek devam ediyoruz. Çekiç seslerini duymak, küçük ahşap dükkanlarda çalışan insanlar görmek güzel..

Bakırcılar Çarşısı

Alışverişimizi yaptıktan sonra baharatçılar çarşısına uğruyoruz. Mis gibi kokuların içinde iştahımız açıldı yine :) Buraya özgü olan Zahter adı verilen baharattan alıyoruz. Bu baharatı ekmeği zeytin yağına batırıp yiyebilirsiniz. Tabii ki acı biberimizi de alıp yolumuza devam ediyoruz.

Baharatçılar Çarşısı

Adımlarımız hızlandı çünkü baklava yemeğe gidiyoruz :) Burada birçok baklavacı var ama en iyisinin Koçak Baklava olduğunu öğrendik ve doğru oraya gittik. Birkaç çeşit baklava aldık, hepsinden tatmak için :) Baklavanın yanında antep fıstığı almayı da unutmadık tabi :)

Buradan çıktıktan sonra Bayazhan Kent Tarihi Müzesi'ne gittik. Beklediğimizden güzeldi bu müze. Gaziantep'in mutfağı, kültürü, insanları kısacası herşeyiyle ilgili bilgi bulabileceğiniz bir yer. Buraya gitmenizi tavsiye ederim.

Buradan çıktıktan sonra son kebabımızı yemek üzere İmam Çağdaş'a yürüyoruz :) Burada Ali Nazik yemenizi şiddetle tavsiye ederim. Tadı inanılmaz.. Biz ayrıca patlıcan kebabını denedik. O da güzeldi.

Burada da tıka basa doyduktan sonra :) taksiye binerek havaalanına doğru yola çıktık. Günübirlik kebabınızı, baklavanızı yiyip birkaç müze de gezmek isterseniz kesinlikle gitmelisiniz. Keyifli gezmeler :)