Bodrum

14.02.2015-16.02.2015

Merhaba arkadaşlar,
Bodrum deyince akla hep yaz gelir, kalabalık gelir. Ama şunu söylemeliyim ki Bodrum'u bir de kışın görmelisiniz. Sokaklarda ve deniz kenarında rahat rahat gezebileceğiniz, lokantalarda beklemeden ve daha kaliteli hizmet alabileceğiniz, otelde daha rahat ve sakin konaklayabileceğiniz bir yer olur çıkar Bodrum kışın..

Ulaşım: İyi bir gezgin olmanın bir numaralı yolu, ucuz bilet kollamaktan geçer :) Biz de hazır kış döneminde iken Pegasus'un kampanyalı biletlerinden alıp Bodrum'a gitmeye karar verdik. Sabah uçağıyla Bodrum'a indikten sonra havaalanından merkeze gitmek için kullanacağınız iki servis var: Havaş ve Muttaş. Biz Muttaş'ı kullanarak Bodrum Otobüs Terminali'e geldik. Zaten otobüs terminali de merkezde sayılır. Otobüsten indikten sonra, sahile doğru yürümeye başladık. Biraz yürüdükten sonra mavi beyaz evler, mis kokulu bodrum mandalinaları karşıladı bizi sokaklarda. Küçük çantamıza dünyaları sığdırmaya çalışmak mutluluk verici :)

Bodrum Mandalinası
Bodrum Kalesi
Ne Yenir?: Sabah çok erken olduğu için kahvaltı edecek bir yer arıyorduk ki tam bu sırada sahilde Bodrum Denizciler Derneği'ne oturmaya karar verdik. Çayımızı denize karşı yudumlayıp kahvaltımızı yaptıktan sonra otele gidip çantalarımızı bırakalım dedik. Bodrum Hotel Centro'da iki gecelik rezervasyonumuzu yaptırmıştık. Otel, Bodrum marinaya 15 dklık yürüme mesafesinde. Kış ayında gittiğimiz için oteli de çok uygun fiyata ayarladık. İyi bir gezgin olmanın ikinci kuralı, ulaşımdan sonra kalacak yeri de ucuza getirmektir :) Çantalarımızı otele bıraktıktan sonra, Bodrum Halikarnas sahiline doğru kıyıdan yürümeye başladık.

Bodrum sokaklarında dolaşıp Bodrum Meyhaneler sokağında mola verdik. Burada birçok meyhane var, çoğu taksim nevizade gibi sokakta masalar atmış. Bize Barba Meyhanesi'ne daha hoş geldiği için oturalım dedik. Meyhaneler sokağının hemen girişinde bir balıkçı var. Buradan istediğiniz balığı istediğiniz kadar alıp meyhanede pişirtebiliyorsunuz. Meyhane sizden sadece pişirme parası alıyor. Ayrıca içeride bir şöminede mevcut. Hoş bir mekandı tavsiye ederiz.

Barba Meyhanesi
Ertesi gün Mausoleion Anıt Müzesini ziyaret ettik. Eğer müze kartınız yoksa,  girişten alırsanız, bir yıl kullanabilirsiniz. Sizin için daha avantajlı olur. Bu anıt müzeyi gezdikten sonra yol üzerinde olan antik tiyatroyu da görebilirsiniz.

Mausoleion Anıt Müzesi
Antik Tiyatro
Buradan yürüyerek devam ederek yolumuza Bodrum kalesiyle devam ediyoruz. Kalenin girişinde bir önceki müzede aldığımız müze kartıyla geçişimizi sağlıyoruz. Kale içerisinde Sualtı Arkeoloji Müzesi var. Bu müze gerçekten beklediğimizden güzel çıktı. Ziyaret etmenizi tavsiye ederiz.

Bodrum Kalesi
Sualtı Arkeoloji Müzesi

Müzeden çıktıktan sonra, otobüs terminaline yürüyoruz. Buradan, Bodrum'un bütün ilçelerine minibüsler bulunmaktadır. İsterseniz araba kiralayabilir, isterseniz bu minibüslerle ulaşım sağlayabilirsiniz. Biz merkezden Yalıkavak'a gitmeye karar verdik. Burası gerçekten güzel, özellikle marinası harika. Marina da gezip bişiyler yemek için tekrar Yalıkavak merkeze geliyoruz. Burada bizi yel değirmenleri karşılıyor. Ayrıca Çökertme türküsüne konu olmuş Halil ve Gülsüm'ün heykelini görebilir hikayesini bir de onlardan dinleyebilirsiniz :) Bu arada kış olduğu için birçok yer kapalı.

Halil ve Gülsüm

Merkezde birkaç yer açık. Bunlardan birine oturup yemeğimizi yiyip Bodrum merkeze geri dönüyoruz. Akşam bişiyler yiyip özellikle bişiyler içmek için Shader One isimli hoş bir mekan keşfediyoruz. Ardından otelimize dönüyoruz. Ertesi gün, otelden çıkışımızı yapıyoruz. Çantalarımızı otel emanetine bırakıp otobüs terminalinden minibüslerle Bitez'e geçiyoruz. Biz burada dostlarımızı ziyaret etmeye gittiğimiz için zamanımızın çoğunu ev de geçirdik. Ancak, az da olsa sahiline gidip oturma fırsatı bulabildik. Kışın boş sahilde rahatça oturabilmek ve dalga seslerini dinlemek inanılmaz keyifli. Bitez'e gelip de dondurmasını yemeden olmaz tabiki de.Biz buradan merkeze geçip otelden çantalarımızı alıp  otobüs terminalinden tekrar Muttaş'ın servislerini kullanarak havaalanına döndük. Kış aylarında inanın Bodrum ayrı keyifli. Dalga sesi daha güzel ve huzurlu, kumsallar daha sakin. Keyifli gezmeler :)