Brüksel & Brugge

16.11.2014-17.11.2014

Merhaba arkadaşlar,
Uzun zamandır Benelüks Paris tatili aklımızdaydı. Hemen belirteyim, Benelüks; BElgium, NEderlands, LÜKSemburg'den gelmektedir. Geziyi kendimiz mi planlasak tur mu satın alsak derken Ets turdan 349 euroya tur bulduk ve hemen satın aldık :) Turlarda bildiğiniz gibi ekstralar fiyatı yükseltiyor. Biz, yazımın ilerki bölümlerin detaylı olarak anlatacağım, turu ülkeler arası geçişlerde ve konaklama da kullandık. Ekstra gezilerden birkaçına katıldık. Ama özellikle Paris ve Amsterdam'da gezilerimizi kendimiz planladık ;)
Rotamız şöyle olacak: Brüksel (1gece)-Paris (3gece)-Lüksemburg (1gece)-Amsterdam (2gece)
Sabah tur rehberimizle havaalanında buluşuyoruz. Çıkış işlemleri sonrası Pegasus Hava Yolları'yla Amsterdam'a hareket ediyoruz. Amsterdam’a vardığımızda özel otobüsle Brüksel’e yolculuğumuz başlıyor. Brüksel'e gece varıyoruz. Gece şehre girerken otobanda ışıkların arasının çok sık olduğunu görüyoruz ve rehbere soruyoruz, bu yol neden bu kadar aydınlık diye. İkinci dünya savaşı sonunda Almanya'ya, Belçika'ya bedava elektrik verme zorunluluğu getirilmiş. Ancak, bu süre bitince Almanya bedava elektrik vermeyi kesmiş. Belçika'da ışıl ışıl otobanlar yerini karanlıklara bırakınca kaza oranları artmış. Daha sonra Belçika, elektriği parayla satın almak zorunda kalmış. Neyse bu bilgiden sonra :) gece otele gitmeden panoramik şehir turu yapıyoruz. Kraliyet Sarayı, Çin ve Japon Evleri. Grand Palace, Atomium ve Heysel Stadyumunu otobüsün içinden gördükten sonra Brüksel meydanında otobüsten inip keşif yürüyüşü yapıyoruz.

Brüksel'e gelip de almanız, tadına bakmanız gerekenler: Çikolata, bira ve deniz mahsülleri, patates, waffle. Zaten wafflecıların önünden geçerken almamanız mümkün değil :) Hepsinden istiyorsunuz :)

Belçika biraları da lezzetli. Biz hepsinden tatmak için minik minik hepsi bir arada menü aldık. Biz, Brueghel diye bir mekana oturduk, hoş bir mekandı.

Brüksel'de bir de Manneken Pis-İşeyen Çocuk Heykeli'ni göreceksiniz. Yani bu heykeli gözünüzde çok büyütmeyin. Küçük bir heykel. Bu heykel hakkında çok fazla hikaye var. Birisine göre şehirde çıkan yangını bu çocuk işeyerek söndürmüş. Bu heykele yılın belli günlerinde çeşitli kıyafetler giydiriliyormuş.

Manneken Pis
Sokaklarda gezerken bu çocuk heykelinin bira işeyen versiyonunu ya da çikolata şeklindeki halini görebilirsiniz.

Biz çikolatalarımızı, hemen bu heykelin sağ tarafında bulunan bir dükkandan aldık. Baya bir indirim yaptılar. Aşağıdaki fotoğrafta dükkanı görebilirsiniz.

Bu çikolatalardan kesinlikle almalısınız. Özellikle de son paylaştıklarımdan, truffeslardan :) Şehir turundan sonra otobüsümüze geri dönüyoruz ve otele doğru yola çıkıyoruz. Ibıs Brussels Airport otelinde kaldık. Ertesi gün otobüsle Brugge'a gideceğimiz ve otobüsle ulaşım sağlanacağı için merkeze uzak bu otelde kaldık.
Ertesi gün, Brüksel'den çıkan otobüsümüz ortaçağ şehri olan Brugge'e doğru yol alıyor. 1 saatlik süren yolculuğun ardından otobüs bizi Brugge girişinde bırakıyor ve yürüyerek merkeze doğru ilerliyoruz. Christmas öncesi olduğu için christmas pazarları kurulmuş. Biz burada kalmamıştık. Bu yüzden burada 3 saatlik bir şehir turu yapmıştık. Brugge'da kanal gezisi yapabilir, bol bol çikolata alabilirsiniz. Burada çok fazla butik çikolatacı mevcut. Biz zamanımızın çoğunu çikolatacı gezmekle harcamıştık, çikolatanın her türlüsünü burada bulabilirsiniz :) Bir de burasının dantelleri meşhur. Sizi cezbeden bir diğer konu da patates kızartması :) Bu arada Hema diye bir supermarket var. İstediğiniz herşeyi bulabilirsiniz ve çok ucuz. Burada şehir turumuzu tamamlayıp Paris'e doğru yola çıktık. Gezimize Paris yazımızdan devam edebilirsiniz.