Midilli

14.06.2014-17.06.2014

Merhaba arkadaşlar,
Uzun zamandır yunan adalarına gitme planımız vardı. Biz de Midilli adasına gitmeye karar verdik. Midilli, Yunanca'da Lesvos olarak geçiyor. Ama Lesbos diye okunuyor :) Bu bilgiyi vermeden geçemedim :P

Ulaşım: Midilli'ye gitmek için Ayvalık'tan üç tur şirketini tercih edebilirsiniz. Bunlar; Turyol, Jale Tur ve Jalem Tur. Biz Turyol'u tercih ettik. Bunun için, Turyol'dan biletlerimizi gidiş dönüş 25 euroya satın almıştık. Normalde biletler, gidiş dönüş 30 euro. Ancak online olarak aldığınızda 5 euro indirimli alabilirsiniz. Yolculuk 1.5 saat sürüyor. Yunan adaları da vize istiyor. Schengen vizeniz yoksa kapıda vize alarak adaya gidebilirsiniz. Bunun için Turyol'a kapıda vize için gerekli evrakları seyahatimize iki hafta kala posta ile yolluyorum. Gerekli evraklara bu linkten http://www.turyolonline.com/KapidaVize.aspx  ulaşabilirsiniz.

Konaklama ve Gezi Rotası: Feribotumuz Midilli'ye yanaşırken biz de adayı uzaktan şöyle bir selamlıyoruz.

Feribottan iner inmez kapıda vizemizi almak için Yunan Hudut kapısında biraz sıra bekliyoruz. Turyol'a kapıda vize için daha önce evraklarımızı verdiğimiz için orada bizi bir görevli karşılıyor. Bir nevi bizim için oraya evrak teslimi yapılmış. Biraz sıra bekledikten sonra memurdan gerekli imzaları atıp vizemizi alıyoruz. Bu arada burada Hellenic Duty Free var, dönüşte buradan alışveriş yapabilirsiniz. Şimdi bizim rotamız şöyle oldu: Cumartesi akşamı Mithimna'da, Pazar ve Pazartesi akşamı'da adanın merkezi Mitilini'de kaldık.

Feribottan inip vizemizi aldıktan sonra Mitilini'nin sahil boyunca yürüyüp otogarına gittik. Molivos için otobüs biletlerimizi aldık. Dilerseniz arabada kiralayabilirsiniz. Otobüsün saatine biraz olduğu için sahilde Πάρκο bir kafede biraz soluklanıp burasının meşhur Frappe'sini denedik :) Burada herkes bundan içiyor, siz de denemelisiniz. Şekeri nasıl olsun diye soruyorlar hazırlamadan önce :)

Biraz dinlendikten sonra otobüs saatimiz geliyor ve Molivos yani yunanca adı Mithimna'ya adanın en kuzeyine yolculuğumuz başlıyor.Yaklaşık 2 saatlik yolculuğun ardından Molivos'a varıyoruz. Burada konakladığımız yer, Marianthi Toroz Rooms&Studios'du. Küçük şirin bir yer. Molivos merkeze yürüyerek gidebiliyorduk. Otobüsten inince konakladığımız yerin sahibi gelip bizi indiğimiz yerden aracıyla aldı, bu düşünceli hareketi çok hoşumuza gitti :) Çantalarımızı odamıza bırakır bırakmaz, merkeze yürüyüp keşif yaptık ve denize girmek için uygun bir yer aramaya başladık. Molivos gerçekten çok güzel bir yer.

Molivos
Bu arada Molivos Kalesi'ni gezmek isterseniz, pazartesi günleri kapalıymış, diğer günlerde saat 15.00'e kadar açıkmış.

Burasının mezeleri konusunda çok güzel duyumlar almıştık. Denemek için can atıyorduk :) Nerede yesek napsak diye restaurantların önünden geçerken bir teyze bizi kolumuzdan tutup yunana mezeleri hakkında bilgiler vermeye başladı :) Mekan; Betty's Restaurant. Biz de e hadi oturalım o zaman dedik ve sonuç ortada :) Patlıcanlı kızartmasını tavsiye ederiz. Burada Yunan birası olarak Alpha ve Mythos diye iki çeşit bira var. Biz Mythos'u daha çok beğendik.

Burada sahil boyunca iplere asılmış kurumayı bekleyen ahtapotlarla karşılaşabilirsiniz :)

Yemeğimizi yedikten sonra bir ağırlık çöküyor, biraz gezinmeye ihtiyacımız var sanırım :) Hediyelik dükkanlara giriyoruz. Yaşlı yunanlı bir amca mübadele dönemini anlatmaya başlıyor. Sohbet şahane :) Burada olduğunuzda ister istemez yunanca kelimeler öğreniyorsunuz :)

Çarşı turumuzdan sonra otelimize gidip biraz dinleniyoruz. Gece burada bir tavernaya gitmek istiyoruz. Biraz mekan turu yaptıktan sonra bir tavernaya oturuyoruz. Mekan, Τρίενα .Yunan müzikleri çalarken arada Türk şarkıların ezgisini duyuyoruz. Oryantal ezgilerde ben de tutamıyorum kendimi ve aralarına katılıyorum :)

Şarkı bitince şarkıyı söyleyen yunan sanatçı bana İstanbul'dan mı geliyorsunuz dedi :) O kadar belli etmişim yani :) Bu kadar oynamak yeter. Şimdi masayı donatma zamanı :)

Güzel, eğlenceli bir gecenin ardından, ertesi sabah Molivos'u geride bırakıp tekrar Mytilini'ye gitmek için yola çıkıyoruz. ancak, pazar günleri otobüs seferleri olmuyormuş. Bu nedenle, kaldığımız otelin sahibi bizi bir yere kadar bırakıyor ve oradan taksi ile Mytilini'ye geliyoruz.
Mytilini'ye gelince otelimize giriş yapıp çantalarımızı bıraktık. Burada Lesvion otelde kaldık. Tam deniz kenarında çok güzel ve merkezi bir otel. Bu arada Pazar günü çoğu dükkan kapalı. Alışveriş için uygun bir gün değil. Asıl, alışveriş caddesi sahilin arkasındaki paralel cadde olan Ermou Caddesi. Ermou Caddesi'nde gezerken ara sokakları da keşfe çıkabilirsiniz. Burada Hamam ve Midilli Kalesini ve arkeoloji müzesini gezebilirsiniz. Ayrıca Filosofia diye bir mekanda bulunduk, gidebileceğiniz hoş bir mekan. Pazar akşamı  yemek için gittiğimiz mekan, ΔήμοςBurada ne kadar deniz ürünü yersek kardır :) diyerek masayı donattık yine :)
Ertesi gün Plomari'ye gitmeye karar verdik. Yine merkezde bulunan otogardan biletlerimizi alıp Plomari'ye gittik. Burada Barbaryani Ouza Fabrikası'na gittik.

Ouza yapımını ve tadımını burada yapabilirsiniz. Ayrıca Ouza da satın alabilirsiniz. Birde hemen fabrika yanında gezebileceğiniz bir müze var.

Barbaryani Ouzo Fabrikası

Ouza tadımı sonucu şuna vardık ki, Türk damak tadına en yakın ouza mavi ve yeşil olan. Siyah ouza en yüksek alkol oranına sahip. Soldan sağa doğru alkol oranı yüksekten düşüğe doğru sıralanmıştır.

Plamori'de gezimizi bitirdikten sonra tekrar otobüsle Mytilini'ye dönüyoruz. Akşam yemeği için Meating diye bir yerde yemeğimizi yiyoruz. Yemekleri fena değildi.

Ertesi gün,dönüş günümüzdü. Ayvalık'a dönüş feribotumuz akşam 18.00'de olduğu için epey bir zamanımız vardı. Midilli'ye geldiğimiz ilk gün dikkatimizi bir yapı çekmişti. Ancak, Molivos'a geçeceğimiz için bu yapıyı gezmeyi sonraya bırakmıştık. Bu yapı, Agios Therapon Kilisesi..

Agios Therapon Kilisesi
Kilisenin içi beklediğimizden daha güzeldi. Ahşap oymalar, duvardaki süslemeler son derece etkileyiciydi. Midilli'de son saatlerimizi geçirip adaya veda ederek feribotumuza biniyoruz... Sakin, deniz ürünleri mutfağını seven biri için son derece ideal bir yer Midilli.. Keyifli gezmeler..