Paris

17.11.2014-18.11.2014

Merhaba arkadaşlar,
Brugge'den yola çıkıp otobüsle uzun süren bir yolculuktan sonra, Paris'e akşama varmış bulunmaktayız. Varışımız geç olduğu için otobüsle panoramik bir şehir turu yapıp otelimize yerleştik. Otelimiz, Paris Charles De Gaulle hava alanına çok yakındı. Otelin ismi, Residhome Apparthotel Roissy Park. Ertesi sabah erken kalkıp merkeze gitmek için otelin önünden tren istasyonuna gitmek için ücretsiz olan otobüse bindik.  Tren istasyonundan Paris'in merkezine gitmek için RER adı verilen trenleri kullanabilirsiniz. Eğer, uçağınız Charles De  Gaulle havaalanına inicekse yine RER trenlerini kullanarak merkeze gidebilirsiniz. RER bir nevi banliyö treni gibi. RER-A, RER-B, RER-C, RER-D, RER-E gibi beş ana hat mevcut. Ancak havaalanından merkeze gidecekler RER-B hattını kullanmalısınız. 9.75 euroya aldığımız biletlerle yaklaşık 40 dk'lık bir yolculuğun ardından merkezdeki Gare du Nord isimli tren istasyonunda indik. Daha sonra buradan metro biletlerimizi aldık. Aşağıda metro istasyonlarını gösteren bir harita paylaşıyorum. Bir de telefonumuza nokia telefon uygulaması olan bir harita yüklemiştik. Orda ineceğimiz bütün metro istasyonlarını gösteriyordu. Sizde giderken böyle bir telefon uygulaması indirebilirsiniz.

Aşağıdaki haritada en yukarıdaki sarı yapı Sacre Coeur kilisesi bulunmaktadır. Biz Montmartre bölgesinde bulunan Sacre Coeur Bazilikasına metro ile gidip yürüyerek gezimize devam ettik. Tek yön metro fiyatı 1.80 euro. Ancak, günlük ya da birkaç günlük ekonomik metro biletleri de var. Montmartre bölgesini yukarıda bir bölge gibi düşünün, biz yürüyerek aşağıya doğru inip gezerek yapıları keşfettik. Bu haritayı turist informationdan temin edebilirsiniz.

Bu bölge, Eiffel Kulesi'nden sonra şehri izleyebileceğiniz ikinci yüksek yerdir. Sacre Coeur kilisesine gitmek için Abbesses durağında inmeniz gerekiyor.

Sacre Coeur Bazilikası
Metrodan çıkar çıkmaz Sacre Coeur kilisesine gitmek için merdivenleri çıkmaya başladık. İsterseniz fünikülere binerek de kiliseye çıkabilirsiniz.

Merdivenleri çıkarken arada durup harika manzarayı izlemeden edemedik. kiliseyi gezdikten sonra kilisenin arka tarafında bulunan Montmartre bölgesinde bulunan ressamların olduğu bölgeye gittik. Dilerseniz karikatürünüzü ve portrenizi çizdirebilirsiniz. Burada birçok cafe ve hediyelik eşya dükkanları var.

Ressamlar Tepesi
Burayı da gezdikten sonra yavaş yavaş aşağıya doğru inmeye başladık. Yolumuza önce Moulin Rouge çıkıyor.

Moulin Rouge
Yolumuza kaldığımız yerden yürüyerek devam ediyoruz. Bir şehri gezmenin en iyi yolu, yürüyerek gezmektir. Paris'in en gözde alışveriş merkezi olan Galeries Lafayette'ye geliyoruz. Yılbaşı zamanına denk geldiğimiz için mağazaların vitrinleri inanılmaz süslemelerle dolu, hem de çoğu hareketli vitrinler :) Burasının içi de resmen saray gibi :)

Galeries Lafayette
Alışveriş merkezi çok pahalı :) Burada gezimizi bitirdikten sonra yürüyüşümüze devam ediyoruz. Sırada Paris opera binası var.

Paris Opera Binası
Paris'te görülmesi gereken diğer önemli bir yerde Paris'in en önemli ve en büyük meydanı olan Concorde Meydanı'dır. Tuileries Bahçeleri ve Zafer Takı arasında yer alır. Tuileries Bahçeleri demişken muazzam bir yer.Her ne kadar Louvre Sarayı'na ait bir park gibi görülse de aslında zamanında yıkılan Tuileries Sarayı'na ait bir yermiş.

Jardin De Tuileries

Louvre Müzesi'ne girişte Carrousel Zafer Takı bizi karşılıyor.

Carrousel Zafer Takı
Louvre Müzesi'ni gezmek isteyenler, salı günleri kapalı. Zaten burayı gezmek tam bir gününüzü alıyor. Bizim de zamanımız kısıtlı olduğu için ve zaten de salı gününde denk geldiği için müzeyi gezemedik dışarıdan fotoğraf çekmekle yetindik bu seferlik :)

Louvre Müzesi
Rehberimizden aldığımız bilgiye göre Louvre Müzesi'nin arka tarafında bulunan Tax Free Mağazası Benlux isimli yerden parfüm, makyaj malzemesi gibi şeyler satın alabilirsiniz. Gezimize devam ederken Seine Nehri'ne ulaşıyoruz. Burada üzerinde birçok kilit bulunan bir köprü bulunuyor, Pont des Art. Aşıklar köprüsü anlamına gelen bu köprüdeki kilitler, aşıklar tarafından asılmış, kilitlenmiş ve anahtarları nehre atılmış ki aşkları ölümsüzleşsin :) Bu arada vaktiniz varsa nehir turu da yapabilirsiniz.

Seine Nehri
Pont Des Art
Gezimize Notre Dame Kathedrali ile devam ediyoruz. Seine Nehri üzerinde bulunduğu için bize yakın mesafede.

Notre Dame Kathedrali

Notre Dame için bir kathedral girişi bir de kule girişi var. Kuleyi gezmek için 8 euro gibi bir ücret istiyorlar. Kathedrali ücretsiz gezebilirsiniz. Yalnız kule gezisi için baya bir sıra oluyor ve açık olduğu saatleri öğrenmeniz gerekiyor. Sitesinden gitmeden önce kontrol ederseniz iyi olur. Biz hafta içi gittiğimiz için 18.30'a kadar açıktı. Kathedral bölümü ise 18.45'e kadar açıktı. Önce kuleyi gezip sonra kathedrali  gezerseniz iyi olur.

Kuleden bakış
Kuledeki Gargoyleler
Kulede gördüğünüz gibi Gargoyle'ler mevcut. İnanışa göre Gargoyle'ler gündüzleri taşlaşan geceleri canlanan varlıklardır. Bunlar,  yağmur sularını duvar temelinden uzağa akıtmak için yapılmış. Notre Dame Kilisesi gibi gotik yapılarda şeytanı uzaklaştırmak için yapılmıştır. Kathedral gezimizi yaptıktan sonra akşam olmaya başlıyor. Biz bir de Lüksemburg bahçelerini görmek istiyoruz.

Lüksemburg Bahçeleri/ Jardin du Luxemburg

Artık Paris'in en ünlü caddesine gitme vaktimiz geldi :) Namı değer Şanzalize yani "Champ Elysees". Bu caddenin bir ucu Concorde Meydanı, bir ucu da Zafer Takı.

Yine belirtiyim ki christmas dönemine denk geldiğimiz için christmas için kurulmuş pazarlara denk geliyoruz, harikalar :) Pazardan; nutellalı krep, sıcak şarap, macaron, marsmallowlu şekerlemeler satın alabilirsiniz. Hatta biz macaronları buradan alıp daha ucuza mal ettik. Ancak, bir dükkandan almak isterseniz La Duree adındaki yerden de alabilirsiniz.

Paris'e gelmişken soğan çorbası içmeden ve creme brulee yemeden olmaz :) Biz Şanzalize üzerinde bulunan Chez Clement'te yedik. Soğan çorbası resme yemek gibi doyurucuydu. Kesinlikle tavsiye ederim.

Soğan çorbamızı içtik, tatlımızı yedik, mutluyuz :) Şanzelize'de gezdikten sonra her ne kadar buraya doyamasak da Eiffel Kulesi'ne gitme vaktimiz gelmişti. Aklınızda olsun, biz Paris'e gitmeden önce Eiffel Kulesi için biletlerimizi internet sitesinden aldık. Bunun için Eiffel'in en üst noktası ya da ikinci katı için iki çeşit bilet türü var. Buradan biletlerinizi alabilirsiniz: http://www.toureiffel.paris/en// .Biz bilet çıktılarımızla birlikte Eiffel Kulesi'ne gidip hiç beklemeden asansörle yukarı çıktık.

Eiffel Tour gezimizi tamamladıktan sonra yoğun bir günün ardından çok yorulmuşuz, artık otele dönme vakti :) Dönüşümüzde yine RER trenlerini kullandık. Dönüyoruz ama aklım Paris'te kalıyor. Size de keyifle gezmeler :)