Ayvalık&Cunda

Bazen bi yerlere gitmek istediğinizde biraz da yakın olsun dersiniz. İşte tam da yakın bir yer olsun diye konuşurken rotamızı kesinleştirdik. İstikamet; Ayvalık, Cunda :) Özel aracınızla yaklaşık 6-7 saat sürüyor. Otobüsle de ulaşım mevcut. Ayvalık'a giderken Köfteci Yusuf'ta mola verebilirsiniz, kahvaltı içinde güzel bir yer. Bu arada kahvaltımıza eşlik eden bir arı arkadaş da vardı :)

Kaptanımız Halil Karakurt ve Copilotumuz Oya Karakurt :)
Mola biter bitmez yola devam ettik. Kaldığımız otel Cunda'da bulunan butik otel olan Labris Otel'di. Çok memnun kaldık. Cunda merkeze biraz uzaktı ancak her şey harikaydı, yalnız otel çocuk kabul etmiyor bilginiz olsun.  Bu arada Cunda'nın diğer ismi Ali Bey Adası. Tabelalarda Ali Bey Adası görürseniz şaşırmayın :)

Labris Otel Cunda
İlk gün otele girişimiz yaptıktan sonra Ayvalık'a gidelim dedik. Sarımsaklı plajında akşama kadar denize girdik. Ayvalık'a gelip de Ayvalık tostu yemeden olmazdı tabi ;)

Ayvalık Sarımsaklı Plajı
Güzel Ailem:)
Güneşi burda batırıp akşama doğru yine Ayvalık merkezde bulunan tekneleri geçtikten sonra burunda yer alan Ayvalık Canlı Balık Restaurant da meze ağırlıklı yemek yedik. Denediğimiz mezeleri aşağıda paylaşacağım, hepsi çok güzeldi gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz :) Ayrıca egenin otlu mezeleri çok meşhur, meze seçiminde mutlaka otlu bir mezede söyleyin.

Ayvalık Canlı Balık Restaurant
Mezeler
Ertesi sabah otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra Cunda'da denize girmeye karar verdik. Patriça plajları bölgesinde denize girebilirsiniz. Cunda merkezden arabayla yaklaşık 15 dk sürüyor. Biz Bıyıklı Beach'e gittik. Burası günübirlik geziler için ideal, ancak gece kalmanız için pek tavsiye etmiyorum, çünkü odalar çok eski, belli bir saatten sonra elektrik kesintisi oluyormuş sanırım.

Patriça Plajlarından Bıyıklı Beach

Burada gideceğiniz bir başka plajda Pateriça Zeytin Beach. Denizin içindeki hamaklar harika duruyor :) Bu arada Patriça Plajları bölgesinde Bıyıklı Beach'i geçip devam edince bir Rum köyü varmış, ancak yol çok kötü olduğu için biz devam etmedik, gitmek isterseniz aklınızda olsun. Cunda'da yer alan bir başka gidebileceğiniz plaj ise Ortunç Beach.

Patriça Plajlarından Pateriça Zeytin Beach
LAbris Otel'e çok yakın olan, bir zamanlar kilise olarak kullanılan ve restore edilmiş Rahmi Koç müzesi'ni ziyaret edebilir, Cunda'yı kuş bakışı izlerken kahvenizi yudumlayabilirsiniz. Ayrıca burada güzel bir kütüphanede bulunuyor.

Cunda Rahmi Koç Müzesi
Cunda'ya Temmuz-Ağustos gibi gitmişseniz papelina balığı mevsimine denk gelmişsinizdir, bu balığı denemelisiniz. Biz Papalinyum restaurant da yemeğimizi yedik. Balığımızı yedik, üstüne lokma tatlımızı, dondurmamızı yiyelim, türk kahvemizi içelim derseniz Cunda'da Taş Kahve'ye gidin :) Taş kahvede havan taşında dövülmüş kahvede satın alabilirsiniz. Bir de gidilecek yemek mekanlardan bir diğeri de Ayna.

Taş Kahve Cunda
Ayvalık'ta gidilecek bir başka yer de Şeytan Sofrası, gün batımını burada izleyebilirsiniz. Ayvalık'tan ne alabiliriz derseniz de hediyelik eşya olarak zeytinyağ ve türevi ürünleri de satın alabilirsiniz. Bir de Ayvalık merkezde tostçular çarşısı bulunmakta, bütün tostçular buraya toplanmış, Ayvalık tostunu burda yemeden dönmeyin :) Bir de Ayvalık'ta yapabileceğiniz bir diğer şey de tekne turu, biz daha önceki gelişimizde tekne turu yaptığımız için bu sefer katılmadık, ama Ayvalık'ın koyları çok güzel.

Güneşi batırırken Cunda'da dönüş yoluna geçiyoruz artık. Yine görüşmek üzere Ayvalık & Cunda... :)